Developing a Model of Integrative Act Matrix & comparison of its effectiveness with Acceptance and Commitment Therapy Focused on Self –Compassion & Cognitive-behavioral therapy based on Hofmann's model on Social Anxiety Disorder (Single-subject study with multiple baseline)
Red color represents old content. It may be empty showing addition in the new version.
Green color represents new content. It may be empty showing deletion in the new version.
Inline
Side by side
Added new contents,
deleted old contents,contents that are not changed.
New table contents
New table contents
Old table contents
Old table contents
Unchanged contents
Unchanged contents
Added new contents, contents that are not changed.
Deleted old contents, contents that are not changed.
Old table contents
Old table contents
Unchanged contents
Unchanged contents
New table contents
New table contents
Unchanged contents
Unchanged contents
Protocol summary
Determining the degree and comparison of the effectiveness of treatment models in reducing the symptoms of social anxiety, self-compassion, psychological flexibility of acceptance and action, valuable life
The evaluate the effectiveness of these three interventions on social anxiety disorder
Determining the degree and comparison ofThe evaluate the effectiveness of treatment models in reducing the symptoms ofthese three interventions on social anxiety, self-compassion, psychological flexibility of acceptance and action, valuable life disorder
تعیین میزان و مقایسه کارآمدی الگوهای درمانی، در کاهش نشانگان اضطراب اجتماعی،شفقت نسبت به خود،انعطاف پذیری روان شناختی پذیرش و عمل، زندگی ارزشمندانه
ارزیابی و مقایسه اثربخشی سه روش مداخله ای بر اختلال اضطراب اجتماعی انجام شد.
تعیین میزانارزیابی و مقایسه کارآمدی الگوهای درمانی، در کاهش نشانگاناثربخشی سه روش مداخله ای بر اختلال اضطراب اجتماعی،شفقت نسبت به خود،انعطاف پذیری روان شناختی پذیرش و عمل، زندگی ارزشمندانه انجام شد.
The single-subject quasi-experimental design is a multiple baseline method that is performed on nine students with social anxiety disorder
This study was a clinical trial with a single-case experimental study non-concurrent multiple baseline design
TheThis study was a clinical trial with a single-subject quasi-case experimental design is astudy non-concurrent multiple baseline method that is performed on nine students with social anxiety disorderdesign
طرح نیمه آزمایشی تک آزمودنی به روش خط پایه چندگانه است که بر روی نه نفر دانشجوی دارای اختلال اضطراب اجتماعی انجام می گیرد
این پژوهش از نوع کارآزمایی بالینی با طرح آزمایشی تک آزمودنی با خط پایه چندگانه ناهمزمان بود.
این پژوهش از نوع کارآزمایی بالینی با طرح نیمه آزمایشی تک آزمودنی به روشبا خط پایه چندگانه است که بر روی نه نفر دانشجوی دارای اختلال اضطراب اجتماعی انجام می گیردناهمزمان بود.
The From undergraduate and graduate students of boys and girls referring to Shiva Psychology and Counseling Services Center in Tehran who are selected by purposive sampling; And diagnosed with social anxiety disorder, nine people are randomly assigned to treatment patterns (three each).
The interventions were performed individually by a clinical psychologist and assistant therapist in Shiva Psychology and Counseling Services Center located in Tehran, Tehran province.
The From undergraduateinterventions were performed individually by a clinical psychologist and graduate students of boys and girls referring toassistant therapist in Shiva Psychology and Counseling Services Center located in Tehran who are selected by purposive sampling; And diagnosed with social anxiety disorder, nine people are randomly assigned to treatment patterns (three each)Tehran province.
از میان دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد دختر و پسر مراجعه كننده به مرکز خدمات روان شناسی و مشاوره شیوا تهران كه با نمونه گیری هدفمند انتخاب می شوند؛ و تشخیص اختلال اضطراب اجتماعی گرفته اند، نه نفر به روش تصادفی در الگوهای درمانی (هر کدام سه نفر) قرار می گیرند.
مداخلات در مرکز خدمات روان شناسی و مشاوره شیوا واقع در تهران، استان تهران، به صورت فردی توسط روانشناس بالینی و کمک درمانگر انجام شد.
از میان دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد دختر و پسر مراجعه كننده بهمداخلات در مرکز خدمات روان شناسی و مشاوره شیوا واقع در تهران كه با نمونه گیری هدفمند انتخاب می شوند؛، استان تهران، به صورت فردی توسط روانشناس بالینی و تشخیص اختلال اضطراب اجتماعی گرفته اند، نه نفر به روش تصادفی در الگوهای درمانی (هر کدام سه نفر) قرار می گیرندکمک درمانگر انجام شد.
Inclusion criteria: diagnosis of social anxiety disorder, age range 20 to 28 years, undergraduate and graduate students, satisfaction and commitment, non-simultaneous participation in other treatment programs
Exclusion criteria: Absence from more than two sessions, a history of life-threatening psychotic or bipolar disorder, a history of schizoid and avoidance personality disorders, obsessive-compulsive disorder, panic and suicidal ideation in the last 6 months, substance abuse or Alcohol, psychotropic drugs, etc.
The Inclusion criteria were the diagnosis of SAD, history of disorder for two years, age range 20-28 years, level of undergraduate and graduate education, etc.
The Exclusion criteria were Absence of more than two sessions, a history of psychotic or bipolar disorder, having substance or alcohol abuse etc.
The Inclusion criteria: were the diagnosis of social anxietySAD, history of disorder for two years, age range 20 to -28 years, level of undergraduate and graduate studentseducation, satisfaction and commitment, non-simultaneous participation in other treatment programsetc. The Exclusion criteria: were Absence fromof more than two sessions, a history of life-threatening psychotic or bipolar disorder, a history of schizoid and avoidance personality disorders, obsessive-compulsive disorder, panic and suicidal ideation in the last 6 months,having substance abuse or Alcohol, psychotropic drugs,alcohol abuse etc.
ملاك های ورود به پژوهش عبارت است از: تشخیص ابتلا به اختلال اضطراب اجتماعی، مدت زمان اختلال حداکثر دو سال، دامنه سنی 20 تا 28 سال، سطح تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد و رضایت و تعهد به مشارکت در پژوهش، عدم شرکت همزمان در ساير برنامه های درمانی و عدم دريافت مشاوره فردی يا دارودرمانی. ...
ملاك های خروج از پژوهش شامل: غیبت بیش از دو جلسه، داشتن سابقه اختلال سایکوتیک یا دوقطبی در طول عمر، داشتن سابقه ابتلا به اختلال¬های شخصیت اسکیزویید و اجتنابی، اختلال وسواس- اجبار، وحشت زدگی و فکر خودکشی در 6 ماه اخیر، داشتن سوء مصرف مواد یا الکل، مصرف داروی روان گردان و ...
ملاک های ورود شامل تشخیص اختلال اضطراب اجتماعی ، سابقه اختلال به مدت دو سال ، محدوده سنی 20-28 سال ، سطح تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد و غیره.
ملاک های خروج شامل غیبت بیش از دو جلسه ، سابقه اختلال روان پریشی یا دوقطبی در طول زندگی ، سابقه اختلالات شخصیت اسکیزوئید و اجتنابی ، اختلال وسواس اجباری ، وحشت و افکار خودکشی در شش ماه گذشته ، سوء مصرف مواد یا الکل بود.
ملاكملاک های ورود به پژوهش عبارت است از:شامل تشخیص ابتلا به اختلال اضطراب اجتماعی، مدت زمانسابقه اختلال حداکثربه مدت دو سال، دامنهمحدوده سنی 20 تا -28 سال، سطح تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد و رضایت و تعهد به مشارکت در پژوهش، عدم شرکت همزمان در ساير برنامه های درمانی و عدم دريافت مشاوره فردی يا دارودرمانیغیره. ... ملاكملاک های خروج از پژوهش شامل: غیبت بیش از دو جلسه، داشتن سابقه اختلال سایکوتیکروان پریشی یا دوقطبی در طول عمرزندگی ، داشتن سابقه ابتلا به اختلال¬هایاختلالات شخصیت اسکیزوییداسکیزوئید و اجتنابی، اختلال وسواس- اجبار اجباری ، وحشت زدگی و فکرافکار خودکشی در 6شش ماه اخیرگذشته ، داشتن سوء مصرف مواد یا الکل، مصرف داروی روان گردان و بود...
Nine people (three treatment groups) enter the interventions using the single baseline method using the multiple baseline method.
First intervention group: Act Matrix
The protocol on matrix of acceptance and commitment therapy was developed based on the agenda (Polk & et al, 2016) for social anxiety disorder by the first researcher.
Second intervention group: ACT Focused on Self– Compassion
The protocol on ACT Focused on Self– Compassion is based on the agenda (Hayes, 2005, 2008 & Gilbert, 2010, 2016) developed by Esmaeli (2018).
Third intervention group: CBT based on Hofmann's model
The protocol of cognitive-behavioral therapy based on Hoffmann model (2008) has been developed by Hoffmann and Otto.
Nine people (three treatment groups) enterFirst intervention group: Act Matrix The protocol on matrix of acceptance and commitment therapy was developed based on the interventions usingagenda (Polk & et al, 2016) for social anxiety disorder by the single baseline method usingfirst researcher. Second intervention group: ACT Focused on Self– Compassion The protocol on ACT Focused on Self– Compassion is based on the multiple baseline methodagenda (Hayes, 2005, 2008 & Gilbert, 2010, 2016) developed by Esmaeli (2018). Third intervention group: CBT based on Hofmann's model The protocol of cognitive-behavioral therapy based on Hoffmann model (2008) has been developed by Hoffmann and Otto.
نه نفر (سه گروه درمانی) به روش تک آزمودنی به روش خط پایه چندگانه وارد مداخله ها می شوند.
گروه مداخله اول: ماتریکس درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد
پروتکل ماتریکس درمان پذیرش و تعهد بر اساس دستور کار (پولک و همکاران،2016)، برای اختلال اضطراب اجتماعی توسط پژوهشگر اول تدوین شد.
گروه مداخله دوم: درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد متمرکز بر شفقت است. پروتکل درمان پذیرش و تعهد متمرکز بر شفقت بر اساس دستور کار (هیز، 2005، 2008، و گیلبرت، 2010، 2016) می باشد که توسط اسماعیلی (1397) تدوین شد
گروه مداخله سوم: درمان شناختی رفتاری مبتنی بر الگوی هافمن است. پروتکل درمان شناختی- رفتاری مبتنی بر الگوی هافمن (2008) توسط هافمن و اتو تدوین شده است.
نه نفرگروه مداخله اول: ماتریکس درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد پروتکل ماتریکس درمان پذیرش و تعهد بر اساس دستور کار (سهپولک و همکاران،2016)، برای اختلال اضطراب اجتماعی توسط پژوهشگر اول تدوین شد. گروه درمانیمداخله دوم: درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد متمرکز بر شفقت است. پروتکل درمان پذیرش و تعهد متمرکز بر شفقت بر اساس دستور کار (هیز، 2005، 2008، و گیلبرت، 2010، 2016) به روش تک آزمودنی به روش خط پایه چندگانه واردمی باشد که توسط اسماعیلی (1397) تدوین شد گروه مداخله ها می شوندسوم: درمان شناختی رفتاری مبتنی بر الگوی هافمن است. پروتکل درمان شناختی- رفتاری مبتنی بر الگوی هافمن (2008) توسط هافمن و اتو تدوین شده است.
Reduce avoidance behaviors
Promote a valuable life
Scores of Social anxiety, self-compassion, psychological flexibility of acceptance and valuable practice and life are the dependent variables of this study.
Reduce avoidance behaviors Promote aScores of Social anxiety, self-compassion, psychological flexibility of acceptance and valuable practice and life are the dependent variables of this study.
کاهش رفتارهای دور شدن
ارتقاء زندگی ارزشمندانه
نمرات پرسشنامه اضطراب اجتماعی، شفقت به خود، انعطاف پذیری روان شناختی پذیرش و عمل و زندگی ارزشمند
کاهش رفتارهای دور شدن ارتقاءنمرات پرسشنامه اضطراب اجتماعی، شفقت به خود، انعطاف پذیری روان شناختی پذیرش و عمل و زندگی ارزشمندانهارزشمند
General information
SAD, ACTM, ACTFSC, CBT
SAD, ACTM, ACTFSC, CBT
Not blinded
Single blinded
notblsingl
1
1
Factorial
Parallel
factoparal
Yes
No
1
1
empty
1
empty
9
9
No
No
2020-08-26, 1399/06/05
2020-07-27, 1399/05/06
2020-0807-2627 00:00:00
2021-03-10, 1399/12/20
2021-01-04, 1399/10/15
2021-0301-1004 00:00:00
empty
2020-07-27, 1399/05/06
2020-07-27 00:00:00
empty
2021-01-04, 1399/10/15
2021-01-04 00:00:00
empty
2021-01-04, 1399/10/15
2021-01-04 00:00:00
empty
Presentation of Research Results
Presentation of Research Results
empty
ارائه نتایج تحقیق
ارائه نتایج تحقیق
The effect of act-matrix act focused on compassion and cognitive-behavioral therapy on social anxiety
The effectiveness of Act Matrix, Act focused on compassion and hofmann's Cognitive-Behavioral Therapy on Social Anxiety Disorder
The effecteffectiveness of act-matrix actAct Matrix, Act focused on compassion and cognitivehofmann's Cognitive-behavioral therapyBehavioral Therapy on social anxietySocial Anxiety Disorder
اثر اکت ماتریکس اکت متمرکز بر شفقت و درمان شناختی- رفتاری بر اضطراب اجتماعی
اثربخشی ماتریکس اکت، اکت متمرکز بر شفقت و درمان شناختی- رفتاری هافمن بر اختلال اضطراب اجتماعی
اثراثربخشی ماتریکس اکت ماتریکس، اکت متمرکز بر شفقت و درمان شناختی- رفتاری هافمن بر اختلال اضطراب اجتماعی
Developing a Model of Integrative Act Matrix (ACTM) & comparison its effectiveness with Acceptance and Commitment Therapy Focused onSelf –Compassion (ACTFSC) & Cognitive-behavioral therapy based on Hofmann's model (CBT) in Social Anxiety Disorder (Single-subject study with multiple baseline)
Developing a Model of Integrative Act Matrix & comparison of its effectiveness with Acceptance and Commitment Therapy Focused on Self –Compassion & Cognitive-behavioral therapy based on Hofmann's model on Social Anxiety Disorder (Single-subject study with multiple baseline)
Developing a Model of Integrative Act Matrix (ACTM) & comparison of its effectiveness with Acceptance and Commitment Therapy Focused onSelfon Self –Compassion (ACTFSC) & Cognitive-behavioral therapy based on Hofmann's model (CBT) inon Social Anxiety Disorder (Single-subject study with multiple baseline)
Undergraduate and graduate students
Do not have a history of using psychiatric drugs and psychological counseling
Age 20 to 28 years
Do not have other anxiety disorders, obsessive-compulsive disorder and psychotic thoughts and suicidal thoughts
Diagnosis of Social Anxiety Disorder
History of Disorder for Two Years
Age 20 to 28 Years
level of Undergraduate and Graduate Education
Satisfaction and Commitment to Participate in Research,
Not Participating in other Therapies at the same time
Undergraduate and graduate students Do not have a historyDiagnosis of using psychiatric drugs and psychological counselingSocial Anxiety Disorder History of Disorder for Two Years Age 20 to 28 years Do not haveYears level of Undergraduate and Graduate Education Satisfaction and Commitment to Participate in Research, Not Participating in other anxiety disorders, obsessive-compulsive disorder and psychotic thoughts and suicidal thoughtsTherapies at the same time
دانشجوی کارشناسی و ارشد،
سابقه استفاده از داروهای روان پزشکی و مشاوره روان شناسی را نداشته باشند
سن 20 تا 28 سال
سایر اختلالات اضطرابی و وسواس فکری و سایکوتیک و افکار خودکشی را نداشته باشند.
تشخیص اختلال اضطراب اجتماعی
سابقه اختلال به مدت دو سال
محدوده سنی 20-28 سال
سطح تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد
رضایت و تعهد به شرکت در تحقیقات
عدم مشارکت همزمان در سایر درمانها
دانشجویتشخیص اختلال اضطراب اجتماعی سابقه اختلال به مدت دو سال محدوده سنی 20-28 سال سطح تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد، سابقه استفاده از داروهای روان پزشکی رضایت و مشاوره روان شناسی را نداشته باشند سن 20 تا 28 سالتعهد به شرکت در تحقیقات عدم مشارکت همزمان در سایر اختلالات اضطرابی و وسواس فکری و سایکوتیک و افکار خودکشی را نداشته باشند.درمانها
History of lifelong psychotic or bipolar disorder
History of schizoid and avoidant personality disorders, obsessive-compulsive disorder, panic disorder
Thought of suicide in the last 6 months, having substance or alcohol abuse, taking psychotropic drugs and psychotherapy during the last month
The Absence of more than two sessions
History of Psychotic or Bipolar Disorder throughout life
History of Schizoid and Avoidant Personality Disorders, Obsessive-Compulsive Disorder, Panic and Suicidal Ideation During the Last Six Months
having substance or alcohol abuse
HistoryThe Absence of lifelong psychotic or bipolar disordermore than two sessions History of schizoidPsychotic or Bipolar Disorder throughout life History of Schizoid and avoidant personality disordersAvoidant Personality Disorders, obsessiveObsessive-compulsive disorderCompulsive Disorder, panic disorder Thought of suicide inPanic and Suicidal Ideation During the last 6 months,Last Six Months having substance or alcohol abuse, taking psychotropic drugs and psychotherapy during the last month
سابقه اختلال سایکوتیک یا دوقطبی در طول عمر،
سابقه ابتلا به اختلال های شخصیت اسکیزویید و اجتنابی، اختلال وسواس- اجبار، وحشت زدگی
فکر خودکشی در 6 ماه اخیر، داشتن سوء مصرف مواد یا الکل، مصرف داروی روان گردان و روان درمانی طی ماه اخیر.
غیبت بیش از دو جلسه
سابقه اختلال روان پریشی یا دوقطبی در طول زندگی
سابقه اختلالات شخصیت اسکیزوئید و اجتنابی ، اختلال وسواس اجباری ، وحشت و افکار خودکشی در شش ماه گذشته
سوء مصرف مواد یا الکل
غیبت بیش از دو جلسه سابقه اختلال سایکوتیکروان پریشی یا دوقطبی در طول عمر،زندگی سابقه ابتلا به اختلال هایاختلالات شخصیت اسکیزوییداسکیزوئید و اجتنابی، اختلال وسواس- اجبار اجباری ، وحشت زدگی فکرو افکار خودکشی در 6شش ماه اخیر، داشتنگذشته سوء مصرف مواد یا الکل، مصرف داروی روان گردان و روان درمانی طی ماه اخیر.
Single-subject quasi-experimental study with multiple baseline
Single-Case Experimental Study whit Multiple Baseline Design
Single-subject quasi-experimental study with multiple baselineCase Experimental Study whit Multiple Baseline Design
مطالعه نیمه آزمایشی تک - آزمودنی با خط پایه چندگانه
طرح تجربی تک آزمودنی با خط پایه چندگانه
مطالعه نیمه آزمایشیطرح تجربی تک - آزمودنی با خط پایه چندگانه
The Subjects did not know which treatment group they belonged.
The Subjects did not know which treatment group they belonged.
آزمودنی ها نمی دانستند که به کدام گروه های درمانی تعلق دارند.
آزمودنی ها نمی دانستند که به کدام گروه های درمانی تعلق دارند.
In the Act matrix method, the first person is intervened in the matrix. After the matrix is effective on the first person, the second person, and so on, the third person is intervened. The same applies to compassion-focused act therapy and cognitive-behavioral therapy.
empty
In the Act matrix method, the first person is intervened in the matrix. After the matrix is effective on the first person, the second person, and so on, the third person is intervened. The same applies to compassion-focused act therapy and cognitive-behavioral therapy.
در روش ماتریکس اکت نفر اول مورد مداخله ماتریکس قرار می گیرد پس از اثربخشی ماتریکس بر نفر اول، نفر دوم و به همین ترتیب نفر سوم مورد مداخله قرار می گیرد. روش درمان اکت متمرکز بر شفقت و درمان شناختی رفتاری به همین ترتیب عمل می شود.
empty
در روش ماتریکس اکت نفر اول مورد مداخله ماتریکس قرار می گیرد پس از اثربخشی ماتریکس بر نفر اول، نفر دوم و به همین ترتیب نفر سوم مورد مداخله قرار می گیرد. روش درمان اکت متمرکز بر شفقت و درمان شناختی رفتاری به همین ترتیب عمل می شود.
Ethics committees
#1
2020-08-17, 1399/05/27
2021-05-19, 1400/02/29
20202021-0805-1719 00:00:00
IR.IAU.SHIRAZ.REC
IR.IAU.SHIRAZ.REC.1400.010
IR.IAU.SHIRAZ.RECIR.IAU.SHIRAZ.REC.1400.010
Health conditions studied
#1
بر مبنای دی اس ام فایو
بر مبنای دی اس ام فایو
Nine patients with social anxiety disorder based on psychiatrist assessments (DSM-5)
social anxiety disorder based on psychiatrist assessments (DSM-5)
Nine patients with social anxiety disorder based on psychiatrist assessments (DSM-5)
Primary outcomes
#1
Social anxiety, self-compassion, psychological flexibility of acceptance and worthwhile action and life as dependent variables and the matrix of acceptance and commitment therapy, acceptance and commitment therapy focused on compassion and cognitive-behavioral therapy as independent variables of this study.
Scores of Social anxiety, self-compassion, psychological flexibility of acceptance and valuable practice and life are the dependent variables
Scores of Social anxiety, self-compassion, psychological flexibility of acceptance and worthwhile actionvaluable practice and life asare the dependent variables and the matrix of acceptance and commitment therapy, acceptance and commitment therapy focused on compassion and cognitive-behavioral therapy as independent variables of this study.
اضطراب اجتماعی، شفقت نسبت به خود، انعطاف پذیری روان شناختی پذیرش و عمل و زندگی ارزشمندانه به عنوان متغیرهای وابسته و ماتریکس درمان مبتنی بر پذیرش و پایبندی درمان مبتنی بر پذیرش و پایبندی متمرکز بر شفقت و درمان شناختی- رفتاری به عنوان متغیر مستقل این پژوهش می باشند.
نمرات پرسشنامه اضطراب اجتماعی، شفقت نسبت به خود، انعطاف پذیری روان شناختی پذیرش و عمل و زندگی ارزشمند پژوهش
نمرات پرسشنامه اضطراب اجتماعی، شفقت نسبت به خود، انعطاف پذیری روان شناختی پذیرش و عمل و زندگی ارزشمندانه به عنوان متغیرهای وابسته و ماتریکس درمان مبتنی بر پذیرش و پایبندی درمان مبتنی بر پذیرش و پایبندی متمرکز بر شفقت و درمان شناختی- رفتاری به عنوان متغیر مستقل اینارزشمند پژوهش می باشند.
In this study, measurement tools are performed for each patient with social anxiety disorder, before intervention during the intervention (each intervention session) and follow-up.
Before the intervention, after the intervention, 2 months after the end of the intervention (follow-up).
In this studyBefore the intervention, measurement tools are performed for each patient with social anxiety disorderafter the intervention, before intervention during2 months after the end of the intervention (each intervention session) and follow-up).
در این مطالعه ابزارهای اندازه گیری برای هریک از بیماران مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی، قبل از مداخله در حین مداخله (هر جلسه مداخله) و پیگیری اجرا می شود.
قبل از شروع مداخله، پس از اتمام مداخله، 2 ماه پس از اتمام مداخله (دوره پیگیری).
در این مطالعه ابزارهای اندازه گیری برای هریک از بیماران مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی، قبل از شروع مداخله در حین، پس از اتمام مداخله، 2 ماه پس از اتمام مداخله (هر جلسه مداخله) ودوره پیگیری اجرا می شود).
1. Demographic questionnaire including: age, sex, education, occupation, marital status.2. Clinical Interview Based on the Fifth Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders 3. Libowitz Social Anxiety Scale (2001) 4. Self-Compassion Scale - Reese, Pamir, Neff, & Wangachet (2011) .5. Psychological Flexibility Questionnaire for Acceptance and Action - Second Edition Bund, Hayes, Beer et al. (2012) 6. Wilson, Sandoz, Kitchens et al., Valuable Life Questionnaire (2010).
the Liebowitz Social Anxiety Scale (Heimberg, & et al,1999), the Acceptance and Practice Flexibility Questionnaire-Second Version (Bond, & et al 2011),the Self-Compassion-Short Form Scale (Raes, & et al, 2011), and the Life Questionnaire. Valuable (Wilson, & et al,2010) were used
1. Demographic questionnaire including: age, sex, education, occupation, marital status.2. Clinical Interview Based on the Fifth Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders 3. LibowitzLiebowitz Social Anxiety Scale (2001) 4. Self-Compassion Scale - Reese, Pamir, NeffHeimberg, & Wangachet (2011et al,1999) .5. Psychological Flexibility Questionnaire for, the Acceptance and Action Practice Flexibility Questionnaire-Second Edition BundVersion (Bond, Hayes, Beer& et al. 2011),the Self-Compassion-Short Form Scale (2012) 6. WilsonRaes, Sandoz, Kitchens& et al., Valuable2011), and the Life Questionnaire. Valuable (2010Wilson, & et al,2010). were used
1. پرسشنامۀ جمعیت شناختی شامل: سن، جنس، تحصیلات، شغل، وضعیت تاهل.2. مصاحبه بالینی مبتنی بر پنجمبن راهنمای تشخیصی و آماری اختلالهای روانی 3. مقیاس اضطراب اجتماعی لیبوویتز (2001) 4. مقیاس شفقت نسبت به خود – فرم کوتاه ریس، پامیر، نف و ونگاچت (2011) .5. پرسشنامۀ انعطاف پذیری روان شناختی پذیرش و عمل– نسخه دوم بوند، هیز، بیر و همکاران (2012) 6. پرسشنامۀ زندگی ارزشمندانه ویلسون، سندوز، کیتچنز و همکاران، (2010).
از مقیاس اضطراب اجتماعی لیبویتز (هیمبرگ و همکاران،1999)، مقیاس خود شفقت ورزی فرم کوتاه (ریس و همکاران، 2011)، پرسشنامۀ انعطاف پذیری پذیرش و عمل- نسخۀ دوم (باند و همکاران، 2011) و پرسشنامۀ زندگی ارزشمند (ویلسون و همکاران، 2010) استفاده شد.
1. پرسشنامۀ جمعیت شناختی شامل: سن، جنس، تحصیلات، شغل، وضعیت تاهل.2. مصاحبه بالینی مبتنی بر پنجمبن راهنمای تشخیصی و آماری اختلالهای روانی 3.از مقیاس اضطراب اجتماعی لیبوویتزلیبویتز (2001هیمبرگ و همکاران،1999) 4.، مقیاس خود شفقت نسبت به خود –ورزی فرم کوتاه (ریس، پامیر، نف و ونگاچت (همکاران، 2011) .5.، پرسشنامۀ انعطاف پذیری روان شناختی پذیرش و عمل– نسخه- نسخۀ دوم بوند، هیز، بیر و همکاران (2012) 6. پرسشنامۀ زندگی ارزشمندانه ویلسون، سندوز، کیتچنزباند و همکاران، 2011) و پرسشنامۀ زندگی ارزشمند (ویلسون و همکاران، 2010) استفاده شد.
Secondary outcomes
#1
طرح تک- آزمودنی با خط پایه چندگانه با اندازه گیری مکرر
طرح تک آزمودنی با خط پایه چندگانه با اندازه گیری مکرر
طرح تک- آزمودنی با خط پایه چندگانه با اندازه گیری مکرر
Single-subject design The main method for data analysis is the use of graphs and visual analysis. Cohen's effect size is used for the effectiveness of treatment methods.
The varyable were analyzed by visual mapping, recovery percentage, stable change index, and six clinical performance indices
Single-subject design The main method for data analysis is the use of graphsvaryable were analyzed by visual mapping, recovery percentage, stable change index, and visual analysis. Cohen's effect size is used for the effectiveness of treatment methods.six clinical performance indices
طرح تک- آزمودنی روش اصلی براي تحلیل داده ها، استفاده از نمودار و تحلیل دیداری است. و برای کارآمدی روش های درمان از اندازه اثر کوهن استفاده می شود.
متغیرها با روش ترسیم دیداری، درصد بهبودی، شاخص تغییر پایا و شاخص های شش گانه کارایی بالینی تحلیل شدند.
طرح تک- آزمودنیمتغیرها با روش اصلی برايترسیم دیداری، درصد بهبودی، شاخص تغییر پایا و شاخص های شش گانه کارایی بالینی تحلیل داده ها، استفاده از نمودار و تحلیل دیداری استشدند. و برای کارآمدی روش های درمان از اندازه اثر کوهن استفاده می شود.
Intervention groups
#1
Behavior
Treatment - Other
behaviortreatment-other
Intervention group 1: acceptance and commitment treatment matrix. Intervention group 2: Compassion-focused acceptance and commitment treatment. Intervention group 3: Cognitive-behavioral therapy based on Hoffman model. These groups are compared at the end of treatment and follow-up to determine which have been more effective.
First intervention group: Act MatrixThe protocol on matrix of acceptance and commitment therapy was developed based on the agenda (Polk & et al, 2016) for social anxiety disorder by the first researcher.
InterventionFirst intervention group 1: Act MatrixThe protocol on matrix of acceptance and commitment treatment matrix. Intervention group 2: Compassion-focused acceptance and commitment treatment. Intervention group 3: Cognitive-behavioral therapy was developed based on Hoffman model. These groups are compared atthe agenda (Polk & et al, 2016) for social anxiety disorder by the end of treatment and follow-up to determine which have been more effectivefirst researcher.
گروه مداخله اول: ماتریکس درمان مبتنی بر پذیرش و پایبندی. گروه مداخله دوم: درمان مبتنی بر پذیرش و پایبندی متمرکز بر شفقت. گروه مداخله سوم: درمان شناختی رفتاری مبتنی بر الگوی هافمن. این گروه ها در پایان درمان و پیگیری مورد مقایسه قرار می گیرند تا مشخص شود که کدامیک کارآمدتر بوده اند.
گروه مداخله اول: ماتریکس درمان مبتنی بر پذیرش و پایبندی این پروتکل بر اساس دستور کار (پولک و همکاران،2016)، برای اختلال اضطراب اجتماعی توسط پژوهشگر اول تدوین شد.
گروه مداخله اول: ماتریکس درمان مبتنی بر پذیرش و پایبندی. گروه مداخله دوم: درمان مبتنی این پروتکل بر پذیرشاساس دستور کار (پولک و پایبندی متمرکز بر شفقتهمکاران،2016)، برای اختلال اضطراب اجتماعی توسط پژوهشگر اول تدوین شد. گروه مداخله سوم: درمان شناختی رفتاری مبتنی بر الگوی هافمن. این گروه ها در پایان درمان و پیگیری مورد مقایسه قرار می گیرند تا مشخص شود که کدامیک کارآمدتر بوده اند.
#2
empty
Treatment - Other
treatment-other
empty
Second intervention group: ACT Focused on Self– Compassion The protocol on ACT Focused on Self– Compassion is based on the agenda (Hayes, 2005, 2008 & Gilbert, 2010, 2016) developed by Esmaeli (2018).
Second intervention group: ACT Focused on Self– Compassion The protocol on ACT Focused on Self– Compassion is based on the agenda (Hayes, 2005, 2008 & Gilbert, 2010, 2016) developed by Esmaeli (2018).
empty
گروه مداخله دوم: درمان مبتنی بر پذیرش و پایبندی متمرکز بر شفقت است. این پروتکل بر اساس دستور کار (هیز، 2005، 2008، و گیلبرت، 2010، 2016) می باشد که توسط اسماعیلی (1397) تدوین شد.
گروه مداخله دوم: درمان مبتنی بر پذیرش و پایبندی متمرکز بر شفقت است. این پروتکل بر اساس دستور کار (هیز، 2005، 2008، و گیلبرت، 2010، 2016) می باشد که توسط اسماعیلی (1397) تدوین شد.
#3
empty
Treatment - Other
treatment-other
empty
Third intervention group: CBT based on Hofmann's modelthe protocol of cognitive-behavioral therapy based on Hoffmann model (2008) has been developed by Hoffmann and Otto
Third intervention group: CBT based on Hofmann's modelthe protocol of cognitive-behavioral therapy based on Hoffmann model (2008) has been developed by Hoffmann and Otto
empty
گروه مداخله سوم: درمان شناختی رفتاری مبتنی بر الگوی هافمن است. این پروتکل (2008) توسط هافمن و اتو تدوین شده است.
گروه مداخله سوم: درمان شناختی رفتاری مبتنی بر الگوی هافمن است. این پروتکل (2008) توسط هافمن و اتو تدوین شده است.
Sponsors / Funding sources
#1
empty
Yes
1
Martyr Foundation and Veterans Affairs
Islamic Azad University
Martyr Foundation and Veterans AffairsIslamic Azad University
بنیاد شهید و امور ایثارگران
دانشگاه آزاد اسلامی
بنیاد شهید و امور ایثارگراندانشگاه آزاد اسلامی
Person responsible for general inquiries
Name of organization / entity - English:
Name of organization / entity - Persian:
Full name of responsible person - English: Massoud Mohammadi Phd
Full name of responsible person - Persian: دکتر مسعود محمدی
Position - English: Assistant Professor
Position - Persian: استادیار
Latest degree: phd
Area of specialty/work: 48
Area of specialty/work title - English:
Area of specialty/work title - Persian:
Street address - English: Islamic Azad University, Shiraz Branch, Department of Psychology
Street address - Persian: دانشگاه آزاد اسلامی واخد شیراز گروه روان شناسی
City - English: Shiraz
City - Persian: شیراز
Province: Fars
Province - English:
Province - Persian:
contact.provinces_available: 1
Country: Iran (Islamic Republic of)
Postal code: 71987-74731
Phone: +98 917 728 0619
Mobile: +98 917 728 0619
Fax:
Email: mmohamadis@yahoo.com
Web page address:
Name of organization / entity - English:
Name of organization / entity - Persian:
Full name of responsible person - English: Hamid Asadi
Full name of responsible person - Persian: حمید اسدی
Position - English: Expert of Psychology, Shahid Beheshti University
Position - Persian: کارشناس روان شناسی دانشگاه شهید بهشتی
Latest degree: master
Area of specialty/work: 48
Area of specialty/work title - English:
Area of specialty/work title - Persian:
Street address - English: No. 129, Unit 2. North Kaj, Yousef Abad, Tehran
Street address - Persian: تهران، یوسف آباد کاج شمالی پلاک 129 واحد 2
City - English: Tehran
City - Persian: تهران
Province: Tehran
Province - English:
Province - Persian:
contact.provinces_available: 1
Country: Iran (Islamic Republic of)
Postal code: 14317-44413
Phone: +98 912 514 2427
Mobile: +98 912 514 2427
Fax:
Email: hamid_asadi4517@yahoo.com
Web page address:
Name of organization / entity - English: Name of organization / entity - Persian: Full name of responsible person - English: Massoud Mohammadi PhdHamid Asadi Full name of responsible person - Persian: دکتر مسعود محمدیحمید اسدی Position - English: Assistant ProfessorExpert of Psychology, Shahid Beheshti University Position - Persian: استادیارکارشناس روان شناسی دانشگاه شهید بهشتی Latest degree: phdmaster Area of specialty/work: 48 Area of specialty/work title - English: Area of specialty/work title - Persian: Street address - English: Islamic Azad UniversityNo. 129, Shiraz BranchUnit 2. North Kaj, Department of PsychologyYousef Abad, Tehran Street address - Persian: دانشگاه آزاد اسلامی واخد شیراز گروه روان شناسیتهران، یوسف آباد کاج شمالی پلاک 129 واحد 2 City - English: ShirazTehran City - Persian: شیرازتهران Province: FarsTehran Province - English: Province - Persian: contact.provinces_available: 1 Country: Iran (Islamic Republic of) Postal code: 7198714317-7473144413 Phone: +98 917 728 0619912 514 2427 Mobile: +98 917 728 0619912 514 2427 Fax: Email: mmohamadishamid_asadi4517@yahoo.com Web page address:
Person responsible for scientific inquiries
Name of organization / entity - English:
Name of organization / entity - Persian:
Full name of responsible person - English: hamid asadi
Full name of responsible person - Persian: حمید اسدی
Position - English: PhD student
Position - Persian: دانشجوی دکتری
Latest degree: master
Area of specialty/work: 48
Area of specialty/work title - English:
Area of specialty/work title - Persian:
Street address - English: Islamic Azad University, Shiraz Branch, Department of Psychology
Street address - Persian: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز گروه روان شناسی
City - English: Shiraz
City - Persian: شیراز
Province: Fars
Province - English:
Province - Persian:
contact.provinces_available: 1
Country: Iran (Islamic Republic of)
Postal code: 71987-74731
Phone: +98 912 514 2427
Mobile: +98 912 514 2427
Fax:
Email: hamid_asadi4517@yahoo.com
Web page address:
Name of organization / entity - English:
Name of organization / entity - Persian:
Full name of responsible person - English: Hamid Asadi
Full name of responsible person - Persian: حمید اسدی
Position - English: PhD student
Position - Persian: دانشجوی دکتری
Latest degree: master
Area of specialty/work: 48
Area of specialty/work title - English:
Area of specialty/work title - Persian:
Street address - English: The 5 km of Sadra city, Shiraz Islamic Azad University
Street address - Persian: شیراز:کیلومتر ۵ شهر صدرا، پردیس دانشگاه آزاد اسلامی
City - English: Shiraz
City - Persian: شیراز
Province: Fars
Province - English:
Province - Persian:
contact.provinces_available: 1
Country: Iran (Islamic Republic of)
Postal code: 71987-74731
Phone: +98 912 514 2427
Mobile: +98 912 514 2427
Fax:
Email: hamid_asadi4517@yahoo.com
Web page address:
Name of organization / entity - English: Name of organization / entity - Persian: Full name of responsible person - English: hamid asadiHamid Asadi Full name of responsible person - Persian: حمید اسدی Position - English: PhD student Position - Persian: دانشجوی دکتری Latest degree: master Area of specialty/work: 48 Area of specialty/work title - English: Area of specialty/work title - Persian: Street address - English: The 5 km of Sadra city, Shiraz Islamic Azad University, Shiraz Branch, Department of Psychology Street address - Persian: شیراز:کیلومتر ۵ شهر صدرا، پردیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز گروه روان شناسی City - English: Shiraz City - Persian: شیراز Province: Fars Province - English: Province - Persian: contact.provinces_available: 1 Country: Iran (Islamic Republic of) Postal code: 71987-74731 Phone: +98 912 514 2427 Mobile: +98 912 514 2427 Fax: Email: hamid_asadi4517@yahoo.com Web page address:
Person responsible for updating data
Name of organization / entity - English:
Name of organization / entity - Persian:
Full name of responsible person - English: hamid asadi
Full name of responsible person - Persian: حمید اسدی
Position - English: PhD student
Position - Persian: دانشجوی دکتری
Latest degree: master
Area of specialty/work: 48
Area of specialty/work title - English:
Area of specialty/work title - Persian:
Street address - English: Islamic Azad University, Shiraz Branch, Department of Psychology
Street address - Persian: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز گروه روان شناسی
City - English: Shiraz
City - Persian: شیراز
Province: Fars
Province - English:
Province - Persian:
contact.provinces_available: 1
Country: Iran (Islamic Republic of)
Postal code: 71987-74731
Phone: +98 912 514 2427
Mobile: +98 912 514 2427
Fax:
Email: hamid_asadi4517@yahoo.com
Web page address:
Name of organization / entity - English:
Name of organization / entity - Persian:
Full name of responsible person - English: Hamid Asadi
Full name of responsible person - Persian: حمید اسدی
Position - English: PhD student
Position - Persian: دانشجوی دکتری
Latest degree: master
Area of specialty/work: 48
Area of specialty/work title - English:
Area of specialty/work title - Persian:
Street address - English: The 5 km of Sadra city, Shiraz Islamic Azad University
Street address - Persian: شیراز:کیلومتر ۵ شهر صدرا، پردیس دانشگاه آزاد اسلامی
City - English: Shiraz
City - Persian: شیراز
Province: Fars
Province - English:
Province - Persian:
contact.provinces_available: 1
Country: Iran (Islamic Republic of)
Postal code: 71987-74731
Phone: +98 912 514 2427
Mobile: +98 912 514 2427
Fax:
Email: hamid_asadi4517@yahoo.com
Web page address:
Name of organization / entity - English: Name of organization / entity - Persian: Full name of responsible person - English: hamid asadiHamid Asadi Full name of responsible person - Persian: حمید اسدی Position - English: PhD student Position - Persian: دانشجوی دکتری Latest degree: master Area of specialty/work: 48 Area of specialty/work title - English: Area of specialty/work title - Persian: Street address - English: The 5 km of Sadra city, Shiraz Islamic Azad University, Shiraz Branch, Department of Psychology Street address - Persian: شیراز:کیلومتر ۵ شهر صدرا، پردیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز گروه روان شناسی City - English: Shiraz City - Persian: شیراز Province: Fars Province - English: Province - Persian: contact.provinces_available: 1 Country: Iran (Islamic Republic of) Postal code: 71987-74731 Phone: +98 912 514 2427 Mobile: +98 912 514 2427 Fax: Email: hamid_asadi4517@yahoo.com Web page address:
Sharing plan
yes
na
yesna
yes
na
yesna
The data obtained from the single-subject are summarized and their names are abbreviated
Completed questionnaires can be provided in the baseline, treatment and follow-up stages.
The data obtained fromCompleted questionnaires can be provided in the single-subject are summarizedbaseline, treatment and their names are abbreviatedfollow-up stages.
داده های بدست آمده از تک آزمودنی به صورت خلاصه نوشته شده و نام آن ها به صورت اختصار نوشته می شود
پرسشنامه های تکمیل شده در مرحله خط پایه، درمان و پیگیری قابل ارائه است.
دادهپرسشنامه های بدست آمده از تک آزمودنی به صورت خلاصه نوشتهتکمیل شده در مرحله خط پایه، درمان و نام آن ها به صورت اختصار نوشته می شودپیگیری قابل ارائه است.
Those who are familiar with single-subject experimental designs
In order to verify the results
Those who are familiar with single-subject experimental designsIn order to verify the results
کسانی که به طرح های تجربی تک- آزمودنی آشنا هستند
به منظور راستی آزمایی نتایج
کسانی که به طرح های تجربی تک- آزمودنی آشنا هستندمنظور راستی آزمایی نتایج
Refer to the researcher's email
Refer to the researcher's email (hamid asadi)
Refer to the researcher's email (hamid asadi)
به ایمیل پژوهشگر مراجعه نماید.
به ایمیل پژوهشگر (حمید اسدی) مراجعه نماید.
به ایمیل پژوهشگر (حمید اسدی) مراجعه نماید.
پس از چاپ مقاله و و مدرک آشنایی بر طرح تجربی تک آزمودنی ایمیل بزنند.
پس از چاپ مقاله و مدرک آشنایی بر طرح تجربی تک آزمودنی ایمیل بزنند.
پس از چاپ مقاله و و مدرک آشنایی بر طرح تجربی تک آزمودنی ایمیل بزنند.
Protocol summary
Study aim
The evaluate the effectiveness of these three interventions on social anxiety disorder
Design
This study was a clinical trial with a single-case experimental study non-concurrent multiple baseline design
Settings and conduct
The interventions were performed individually by a clinical psychologist and assistant therapist in Shiva Psychology and Counseling Services Center located in Tehran, Tehran province.
Participants/Inclusion and exclusion criteria
The Inclusion criteria were the diagnosis of SAD, history of disorder for two years, age range 20-28 years, level of undergraduate and graduate education, etc.
The Exclusion criteria were Absence of more than two sessions, a history of psychotic or bipolar disorder, having substance or alcohol abuse etc.
Intervention groups
First intervention group: Act Matrix
The protocol on matrix of acceptance and commitment therapy was developed based on the agenda (Polk & et al, 2016) for social anxiety disorder by the first researcher.
Second intervention group: ACT Focused on Self– Compassion
The protocol on ACT Focused on Self– Compassion is based on the agenda (Hayes, 2005, 2008 & Gilbert, 2010, 2016) developed by Esmaeli (2018).
Third intervention group: CBT based on Hofmann's model
The protocol of cognitive-behavioral therapy based on Hoffmann model (2008) has been developed by Hoffmann and Otto.
Main outcome variables
Scores of Social anxiety, self-compassion, psychological flexibility of acceptance and valuable practice and life are the dependent variables of this study.
General information
Reason for update
Presentation of Research Results
Acronym
IRCT registration information
IRCT registration number:IRCT20200816048424N1
Registration date:2020-09-09, 1399/06/19
Registration timing:registered_while_recruiting
Last update:2021-11-07, 1400/08/16
Update count:1
Registration date
2020-09-09, 1399/06/19
Registrant information
Name
Hamid Asadi
Name of organization / entity
Country
Iran (Islamic Republic of)
Phone
+98 21 8802 3095
Email address
hamid_asadi4517@yahoo.com
Recruitment status
Recruitment complete
Funding source
Expected recruitment start date
2020-07-27, 1399/05/06
Expected recruitment end date
2021-01-04, 1399/10/15
Actual recruitment start date
2020-07-27, 1399/05/06
Actual recruitment end date
2021-01-04, 1399/10/15
Trial completion date
2021-01-04, 1399/10/15
Scientific title
Developing a Model of Integrative Act Matrix & comparison of its effectiveness with Acceptance and Commitment Therapy Focused on Self –Compassion & Cognitive-behavioral therapy based on Hofmann's model on Social Anxiety Disorder (Single-subject study with multiple baseline)
Public title
The effectiveness of Act Matrix, Act focused on compassion and hofmann's Cognitive-Behavioral Therapy on Social Anxiety Disorder
Purpose
Treatment
Inclusion/Exclusion criteria
Inclusion criteria:
Diagnosis of Social Anxiety Disorder
History of Disorder for Two Years
Age 20 to 28 Years
level of Undergraduate and Graduate Education
Satisfaction and Commitment to Participate in Research,
Not Participating in other Therapies at the same time
Exclusion criteria:
The Absence of more than two sessions
History of Psychotic or Bipolar Disorder throughout life
History of Schizoid and Avoidant Personality Disorders, Obsessive-Compulsive Disorder, Panic and Suicidal Ideation During the Last Six Months
having substance or alcohol abuse
Age
From 20 years old to 28 years old
Gender
Both
Phase
N/A
Groups that have been masked
Participant
Sample size
Target sample size:
9
Actual sample size reached:
9
Randomization (investigator's opinion)
N/A
Randomization description
Blinding (investigator's opinion)
Single blinded
Blinding description
The Subjects did not know which treatment group they belonged.
Placebo
Not used
Assignment
Parallel
Other design features
Single-Case Experimental Study whit Multiple Baseline Design
Secondary Ids
empty
Ethics committees
1
Ethics committee
Name of ethics committee
Ethics Committee of Islamic Azad University, Shiraz Branch
Street address
Islamic Azad University, Shiraz Branch, Department of Psychology
City
Shiraz
Province
Fars
Postal code
۷۴۷۳۱ - ۷۱۹۸۷
Approval date
2021-05-19, 1400/02/29
Ethics committee reference number
IR.IAU.SHIRAZ.REC.1400.010
Health conditions studied
1
Description of health condition studied
social anxiety disorder based on psychiatrist assessments (DSM-5)
ICD-10 code
ICD-10 code description
Primary outcomes
1
Description
Scores of Social anxiety, self-compassion, psychological flexibility of acceptance and valuable practice and life are the dependent variables
Timepoint
Before the intervention, after the intervention, 2 months after the end of the intervention (follow-up).
Method of measurement
the Liebowitz Social Anxiety Scale (Heimberg, & et al,1999), the Acceptance and Practice Flexibility Questionnaire-Second Version (Bond, & et al 2011),the Self-Compassion-Short Form Scale (Raes, & et al, 2011), and the Life Questionnaire. Valuable (Wilson, & et al,2010) were used
Secondary outcomes
1
Description
There is no secondary outcome variable
Timepoint
Single-subject design with multiple baseline with repeated measurements
Method of measurement
The varyable were analyzed by visual mapping, recovery percentage, stable change index, and six clinical performance indices
Intervention groups
1
Description
First intervention group: Act MatrixThe protocol on matrix of acceptance and commitment therapy was developed based on the agenda (Polk & et al, 2016) for social anxiety disorder by the first researcher.
Category
Treatment - Other
2
Description
Second intervention group: ACT Focused on Self– Compassion The protocol on ACT Focused on Self– Compassion is based on the agenda (Hayes, 2005, 2008 & Gilbert, 2010, 2016) developed by Esmaeli (2018).
Category
Treatment - Other
3
Description
Third intervention group: CBT based on Hofmann's modelthe protocol of cognitive-behavioral therapy based on Hoffmann model (2008) has been developed by Hoffmann and Otto
Category
Treatment - Other
Recruitment centers
1
Recruitment center
Name of recruitment center
Shiva Psychology and Counseling Center under the supervision of Tehran Welfare Organization
Full name of responsible person
Ali Qaednia Jahromi
Street address
Jalal Al-Ahmad, between Arash Mehr and Patrice, No. 36
City
Tehran
Province
Tehran
Postal code
1445874684
Phone
+98 21 8826 7068
Fax
Email
shivapsy@gmail.com
Web page address
Sponsors / Funding sources
1
Sponsor
Name of organization / entity
Islamic Azad University
Full name of responsible person
Islamic Azad University, Shiraz Branch
Street address
5 km of Sadra city, Shiraz Islamic Azad University
City
Shiraz
Province
Fars
Postal code
۷۴۷۳۱ - ۷۱۹۸۷
Phone
+98 71 3641 0041
Email
mmohamadis@yahoo.com
Grant name
Grant code / Reference number
Is the source of funding the same sponsor organization/entity?
Yes
Title of funding source
Islamic Azad University
Proportion provided by this source
100
Public or private sector
Public
Domestic or foreign origin
Domestic
Category of foreign source of funding
empty
Country of origin
Type of organization providing the funding
Academic
Person responsible for general inquiries
Contact
Name of organization / entity
Islamic Azad University
Full name of responsible person
Hamid Asadi
Position
Expert of Psychology, Shahid Beheshti University
Latest degree
Master
Other areas of specialty/work
Psychology
Street address
No. 129, Unit 2. North Kaj, Yousef Abad, Tehran
City
Tehran
Province
Tehran
Postal code
14317-44413
Phone
+98 912 514 2427
Email
hamid_asadi4517@yahoo.com
Person responsible for scientific inquiries
Contact
Name of organization / entity
Islamic Azad University
Full name of responsible person
Hamid Asadi
Position
PhD student
Latest degree
Master
Other areas of specialty/work
Psychology
Street address
The 5 km of Sadra city, Shiraz Islamic Azad University
City
Shiraz
Province
Fars
Postal code
71987-74731
Phone
+98 912 514 2427
Email
hamid_asadi4517@yahoo.com
Person responsible for updating data
Contact
Name of organization / entity
Islamic Azad University
Full name of responsible person
Hamid Asadi
Position
PhD student
Latest degree
Master
Other areas of specialty/work
Psychology
Street address
The 5 km of Sadra city, Shiraz Islamic Azad University
City
Shiraz
Province
Fars
Postal code
71987-74731
Phone
+98 912 514 2427
Email
hamid_asadi4517@yahoo.com
Sharing plan
Deidentified Individual Participant Data Set (IPD)
Yes - There is a plan to make this available
Study Protocol
Yes - There is a plan to make this available
Statistical Analysis Plan
Yes - There is a plan to make this available
Informed Consent Form
Yes - There is a plan to make this available
Clinical Study Report
Yes - There is a plan to make this available
Analytic Code
Not applicable
Data Dictionary
Not applicable
Title and more details about the data/document
Completed questionnaires can be provided in the baseline, treatment and follow-up stages.
When the data will become available and for how long
Start accessing single-subject data when the article is fully printed
To whom data/document is available
Clinical researchers
Under which criteria data/document could be used
In order to verify the results
From where data/document is obtainable
Refer to the researcher's email (hamid asadi)
What processes are involved for a request to access data/document
After publishing the article and the introductory document, email the experimental plan of the single subject.